środa, 19 lutego 2014

Ken Levine - czy to koniec serii Bioshock ?

Ken Levine, który jest twórcą serii Bioshock i System Shock 2 zamyka studio Irrational Games, ponieważ jak twierdzi zmieniła mu się wizja tworzenia gier. Studio ma być zamknięte, kiedy ukończą pracę nad DLC Burial at Sea do Bioshock Infinite. Właściciel zwolnił większość swoich pracowników. Zostawił tylko piętnaście osób, z którymi założy nowe studio, gdzie jak mamy nadzieje będzie tworzył na wysokim poziomie gry. Najbardziej zaskakującym krokiem Ken`a może być, że zrzeka się jakichkolwiek praw do serii Bioshock. Natomiast całą serię przekazuje firmię K2.


Jest to wypowiedź samego twórcy:

”Siedemnaście lat to długi czas na wykonywanie jakiejkolwiek pracy, nawet najlepszej, a pracowanie z niesamowitym zespołem Irrational Games to z pewnością najlepsza praca, jaką kiedykolwiek miałem. Jakkolwiek jestem bardzo dumny z tego, co razem osiągnęliśmy, moją pasją stało się robienie gier innego rodzaju niż dotychczas. Aby sprostać temu wyzwaniu, muszę ponownie skupić moją energię na mniejszej ekipie ze spłaszczoną strukturą i bardziej bezpośrednim kontaktem z graczami. Na wielu płaszczyznach będzie to powrót do naszych początków – małego zespołu robiącego gry dla zdeklarowanych, „core’owych” graczy.”


”Kończę działalność Irrational Games, jakie znacie. Rozpocznę mniejsze, bardziej przedsiębiorcze działanie w ramach Take-Two. Oznacza to, że będę musiał oddzielić się od wszystkich członków dotychczasowego zespołu poza piętnastoma. Nie ma dobrego sposobu na zwalnianie ludzi, dlatego naszym podstawowym zmartwieniem jest upewnienie się, że ci, którzy nas opuszczają, otrzymają od nas tak silne wsparcie w procesie przejścia jak to tylko możliwe.”


”Co dalej? W swoim czasie ogłosimy nowe przedsięwzięcie, realizujące nowy cel – tworzenie nastawionych na fabułę gier o wysokim „replayability”, przeznaczonych dla zdeklarowanych graczy. Aby zapewnić tak bezpośredni kontakt z naszymi fanami, jak to możliwe, skupimy się wyłącznie na zawartości dostarczanej cyfrowo. (…) Przekazuję (…) uniwersum BioShockafirmie 2K, aby nasza nowa spółka mogła w pełni skupić się na powtarzalnej narracji. Jeśli nam się poszczęści, zbudujemy coś przynajmniej w połowie tak pamiętnego jak BioShock."


”Dzięki pasji Irrational Games i 2K w dewelopingu, jak również wierze fanów, BioShockwygenerował przychody w wysokości ponad pół miliarda dolarów i zapewnił sobie pozycję ikony w świecie gier.”

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz